[blockquote cite=”Responsive Web Design in de Praktijk”]Responsive Web Design zorgt voor een betere gebruikservaring, minder afhakers en dus een hoger conversiepercentage in uw webwinkel.” [/blockquote]

Responsive Web Design, U heeft er vast wel eens iets over gehoord of gelezen, maar wat is het nou precies en wat kan het voor uw website of webwinkel betekenen?

[toggle title=”Wat is Responsive Webdesign?”] Met Responsive Web Design past het ontwerp van uw internetsite / website / webwinkel zich automatisch aan naar het schermformaat van het apparaat waarmee de webwinkel wordt bekeken. Bijvoorbeeld via een smartphone, tablet, PC of laptop. het wordt ook wel adaptive design, fluid design of schaalbaar design genoemd. Met deze techniek weet u zeker dat uw klanten op elk gewenst apparaat optimaal gebruiksgemak ervaren én dat u maar één website hoeft te onderhouden.[/toggle] [toggle title=” Wat levert Responsive Web Design u op?”] Het bouwen van een Responsive Web Design is arbeidsintensiever dan het bouwen van alleen een traditionele desktop website. Echter kunt u met Responsive Web Design zorgen voor een betere gebruikservaring en een hoger conversiepercentage in uw webwinkel, wat deze investering ruimschoots terug kan verdienen. Responsive Web Design kan ook een besparing opleveren voor het ontwikkelen en onderhouden van uw webwinkel. Uw klanten ervaren met ieder apparaat optimaal gebruiksgemak in je webwinkel.

  • Uw webwinkel / webshop krijgt minder afhakers en dus een hoger conversiepercentage
  • U bespaart kosten voor het ontwikkelen en onderhouden van verschillende websites
  • U beheert de content van uw site vanuit één centraal CMS, of wij onderhouden dat voor u
  • Eén url is de optimale SEO-instelling in tegenstelling tot mobiele url’s als m.domein.nl
  • Eén url werkt beter met delen via social, nieuwsbrieven, campagnes en landingspagina’s
  • Klaar voor de toekomst; u kunt uw webwinkel in de toekomst optimaliseren voor nieuwe devices (aparaten) en resoluties[/toggle]
[toggle title=”Zijn er ook nadelen?”] Uiteraard is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Naast de eerder genoemde extra inspanning bij de bouw levert het soms ook extra contentbeheer op om de verschillende devices van de juiste content te voorzien. Niet alle visuals zijn bijvoorbeeld geschikt om van heel groot naar klein terug te schalen (bijvoorbeeld van Full HD naar mobiel formaat), zeker niet als de visuals ook tekst bevatten. Hiervoor dient dan een nieuwe visual gemaakt te worden. Qua design heeft responsive ook wat minder mogelijkheden dan dat je per device en/of resolutie een ontwerp maakt. Absolute posities van elementen zijn bijvoorbeeld een stuk lastiger omdat de content continu ‘flowt’ (blokken schuiven naast elkaar, onder elkaar) aan de hand van de schermgrootte. Mocht je de wens hebben om functioneel erg verschillende sites te maken voor mobiel, tablet en desktop dan is responsive minder geschikt. Het doel van responsive is vooral om functionaliteiten voor alle apparaten éénduidig te maken. Tenslotte leiden verschillende devices, verschillende resoluties en verschillende browser ook tot meer testen dan wanneer je voor slechts voor één apparaat ontwerpt en bouwt.[/toggle] [toggle title=”Het starten”] Het ontwerp start vanuit het “Mobile First” principe: welke content is essentieel om mobiele gebruikers een optimale ervaring te bieden? Geen vaste layout, deze varieert per apparaat en per resolutie. Moderne technieken als HTML5, CSS3 en Media Queries zorgen voor een vloeiende overgang tussen alle schermformaten en apparaten. Naarmate schermen groter worden is er meer ruimte voor (extra) content. Het ontwerp wordt getest op de meest gebruikte apparaten, browsers en resoluties.[/toggle] [toggle title=”Is uw internetsite/webshop /webwinkel klaar voor de toekomst?”] Responsive Web Design is een krachtige oplossing voor u als online retailer om uw webwinkel toegankelijk te maken voor bezoekers vanaf mobiele apparaten. Met een goed ontwerp weet u zeker dat u altijd de optimale gebruikservaring biedt voor uw klanten, wat uiteindelijk een bijlage levert aan een verbetering in conversie, orderwaarde en ROI.[/toggle] [toggle title=”Het begin, u zorgt voor de koffie, wij voor het online advies op maat!”]Wij brengen als eerste uw behoefte cq vraag in kaart en gaan in een uitgebreid gesprek van ongeveer 1 uur uw doelstelling in kaart brengen. Op basis daarvan doen wij meerdere voorstellen waarin u een uitgebreide keuze heeft, wat het beste bij u past. Bij ons hoort u geen moeilijke termen die u niet begrijpt. nee, wij maken het voor u begrijpelijk en toegankelijk met resultaat![/toggle]

Wij geven graag advies en oplossingen aan u!                                                       

U zorgt voor de koffie, wij voor een advies