Verkopen kledingbranche zakken weg

De omzetten in kledingverkopen zijn in de eerste 4 maanden van dit jaar met 9 procent gedaald. Dat constateert marktonderzoeksbureau GfK Fashion & Retail aan de hand van de mode-aankopen gedaan door een vast panel van 10.000 consumenten. De kledingbranche krijgt volgens marktonderzoeker GinoThuij van GfK klap op klap. In de eerste 4 maanden van […]

ING maakt contactloos betalen met pas mogelijk

ING introduceert donderdag als eerste Nederlandse bank een nieuwe betaalpas waarmee klanten vanaf 2014 contactloos kunnen betalen.   Dat laat de bank donderdag weten. Bedragen tot 25 euro kunnen contactloos worden betaald. Er is geen apart saldo, zoals bij chippen. Er kan worden betaald door de pas tegen een apparaat te houden, zonder pincode. Alle nieuwe […]

Zelfstandigen verdwijnen uit grote winkelstraat

Het aantal zelfstandige winkeliers op populaire winkellocaties in Nederland is in de afgelopen tien jaar fors gedaald. Zelfstandige ondernemers namen in 2012 nog maar half zoveel winkelruimte binnen de zogeheten kernwinkelgebieden in als een decennium eerder. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van makelaar DTZ Zadelhoff. De winkelbezetting door zelfstandige winkeliers is in de […]

Tweederde Nederlanders doet aan showrooming

Tweederde Nederlanders doet aan showrooming Tweederde van de Nederlandse consumenten is een zogenaamde ‘showroomconsument’. Zij vergelijken eerst prijzen voordat tot aankoop wordt overgegaan. Dit concludeert TNS NIPO in het jaarlijkse Mobile Life-onderzoek. De mobiele telefoon is voor vier op de tien Nederlandse consumenten de favoriete prijsvergelijker. Hierop kan de winkelier inspelen door van kijkers kopers […]

10 miljard euro weg uit de fysieke kassa door online retail

De groei van de online retailmarkt is omvangrijker en ingrijpender dan verwacht. De omzet van deze markt verveelvoudigt in Nederland met 700 procent tot circa 40 miljard euro tot 2030. Dit blijkt uit onderzoek van Roland Berger Strategy Consultants. Uit de studie van het strategisch adviesbureau blijkt dat met name twee factoren bepalen welke retailers goed gepositioneerd […]

Deze website maakt gebruik van cookies om je een betere ervaring te bieden. Door deze website te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van cookies.