Wilt u meer conversie, Natuurlijk wilt u dat!

Om tegenwoordig een webshop te starten is niet zo veel nodig en binnen een mum van tijd , staat uw webshop online. Maar om een rendabele en succesvolle webshop te starten en te hebben is een heel ander verhaal. Om dat te bereiken is het onontbeerlijk om een webshop plan ( bedrijfsplan) te hebben. En eerst alle facetten ( bedrijfs onderdelen) te begroten en in kaart te brengen. Deze onderdelen gefaseerd ( modulair) uit te rollen en te implementeren. Om zodoende in fases de conversie en ontwikkelingen te monitoren en bij te sturen waar nodig.

Het grote voordeel om het in fases te doen is dat er op een juiste manier kan worden gemeten en dat er op een verantwoorde wijze wordt geïnvesteerd in online marketing en de webshop. Vandaag de dag wordt er zonder er echt goed over na te denken, begonnen met een “winkel online.” Maar vergeet niet dat er heel veel bij komt kijken om online omzet te genereren. Je bent er niet zo maar met een domeinnaam, een “GRATIS” Webshop en een paar artikelen. Vaak lees ik op internet dat bij veel kleine zelfstandige de voorkeur uit gaat naar “gratis” en dat men er dan ook nog heel veel van verwacht ook.

Kun je in een winkelstraat in zomaar een willekeurige stad of dorp gratis een winkelpand huren? Nee, dat kan niet. Uiteraard zijn er hele kleine uitzonderingen, dat dat wel kan maar dan zit je heel ver achteraf en hoef je maar een beetje huur te betalen. Super deal? “Ja, het is gratis en dat scheelt weer in de kosten.”! Is dat ook zo?  Welke omzet verwachtingen heb je bij een A Locatie? en welke omzet verwachting heb je op een B- of C Locatie? Hoeveel traffic is er? Hoe is de vindbaarheid?, Wie is de concurrentie?

Online winkel is moeilijker dan fysieke winkel

Alle marketing vraagstukken die voor het starten van een fysieke winkel gelden, gelden er zelfs nog meer voor online ondernemen.

Als je o.a. bovenstaande punten niet in kaart hebt gebracht ( begroting) en je start zomaar een online winkel / webshop, dan is het vaak onbegonnen werk. En is men verwachtingen aan het bedenken en meten die niet zijn begroot of vast zijn gelegd in een bedrijfsplan. Dus doet men maar wat.

Of het wordt onderschat en er is nog onwetendheid. Of men is niet serieus…..

Wie ben ik, wie zijn wij!

Frank is de expert op het gebied van online ondernemen met zijn bedrijven ‘Webdesign Meppel’ en ‘Cloud Retailing’ heeft hij al vele websites en webwinkels ontwikkeld voor ondernemers en te vaak stuit hij zo’n 6 maanden na oplevering op ondernemers die de website te weinig onderhouden of er niet meer in investeren omdat het te duur is en het aantal orders tegenvalt.

“Teveel ondernemers denken dat wanneer ze een webwinkel in de lucht hebben, ze binnen de kortste keren de nieuwe Bol.com of Wehkamp.nl zijn”, aldus Frank.

Helaas werkt het zo niet een webwinkel verdient minstens zoveel aandacht als een fysieke winkel, het toevoegen van nieuwe producten, het afprijzen van producten, veranderen van de entree van de winkel (homepage) en niet onbelangrijk de ‘sfeer’ en het serviceniveau in de winkel moet ook offline en online overeen komen.

Om een keuze te maken voor een juist format ( o.a. Magento, Opencart, Prestashop, Woocommerce, MWW, Lightspeed e.d.) wordt niet met 1 vraag en 1  antwoord duidelijk en besloten. Er zijn legio factoren van invloed om conversie te behalen.

Ik hoor vaste klanten,  prospects en mensen in mijn omgeving wel eens zeggen. “Dan moeten we Magento hebben.”

Dan stel ik o.a de volgende vragen: Hoeveel artikelen komen er in de online winkel? Wie is de doelgroep? Wat is de gemiddelde verkoopprijs? Welke omzet prognose is er? Wat is uw budget? Heeft u kennis van het bijhouden en onderhouden van de webshop?

Wist je dat goede Hosting (snelheid, locatie, type hosting) meer conversie oplevert!
Wist je dat Local SEO heel belangrijk is?
Wist je dat addWords campagnes maar tijdelijk invloed hebben op uw ranking?
Wist je dat mooie platte productfotografie meer conversie oplevert?
Wist je dat….
Wist je dat een goede, betrouwbare online partner u geld bespaart?
Wist je dat een online catalogus / lookbook soms een veel betere keuze is dan een webshop?

Analyse?

Webdesign Meppel / Cloud Retailing en zijn partners kunnen voor u, uw gehele online onderneming / bedrijf analyseren en op maat advies geven, opgebouwd en beargumenteerd in de verschillende onderdelen van uw bedrijfsplan. Tevens brengen wij in kaart of online verkoop wel bij uw toekomstbeeld past en hoort

Gevolgen

Nieuw of beter inzicht met  en in uw online onderneming, duidelijke gedefinieerde KPI`s, duidelijke meetmomenten, structuur, u verdient geld.

Wilt u ook een alles in een website / webshop, meer conversie, een groter bereik, een krachtig marketing format en onbeperkte support en begeleiding? Neem contact met mij op, voor het inwinnen van informatie over de vele mogelijkheden en de aantrekkelijke prijs.