Vier op de tien vraagt om advies via smartphone

Vier op de tien vraagt om advies via smartphone

Klanten gebruiken hun mobiele telefoon in de winkel net zo vaak om advies te vragen als om prijzen te vergelijken. Eén op de vier consumenten zoekt zowel contact met vrienden en familie als via zijn telefoon naar goedkopere prijzen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK naar 25 duizend mobiele shoppers uit 23 landen.

Veertig procent van de vrouwen gebruikt zijn telefoon regelmatig in de winkel om advies te vragen. Bij mannen ligt dit percentage met 39 procent een fractie lager. Bijna de helft van de tieners en twintigers gebruikt zijn mobiel om advies te vragen aan bekenden.

Deze leeftijdsgroepen zijn ook oververtegenwoordigd bij het inzetten van de telefoon voor het vergelijken van prijzen. 45 procent van de jongste ondervraagden vergelijkt prijzen met zijn telefoon, tegenover 49 procent van de 20- tot 30-jarigen. “Een scherp en realtime inzicht in de prijzen van online concurrenten en snel kunnen reageren is nu één van de belangrijkste succesfactoren voor zowel fysieke als online retailers”, aldus Adrian Hobbs, managing director online pricing intelligence bij GfK.

Het maken van foto’s staat op de derde plek van meest populaire mobiele bezigheden in de winkel. Zowel 36 procent van de mannen als vrouwen maakt geregeld een foto van een product dat ze wellicht gaan kopen. Het scannen van barcodes en QR-codes in de winkel volgt met 28 procent, terwijl het kopen via de app en online door respectievelijk 23 en 22 procent wordt gedaan.

Bron en Foto: RetailNews

Deze website maakt gebruik van cookies om je een betere ervaring te bieden. Door deze website te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van cookies.