De consument is aan zet.

Uw klanten willen een onuitputtelijk assortiment, ruime openingstijden en natuurlijk een lage prijs. En omdat steeds meer aanbieders online gaan, vinden ze uw assortiment met enkele muisklikken ook op een site van uw collega uit Zuid-Holland, Australië of China. Uw concurrenten zitten plotseling overal.

Het is de markt die het doet!

De grote marktpartijen beheersen inmiddels ook het internet. Zalando, Alibaba, Cool Blue en Wehkamp, om er maar een paar te noemen, proberen de koek te verdelen. En de kruimels blijven over voor de zelfstandige detaillist. Maar waar zijn we nu eigenlijk mee bezig?
Goederen vliegen over en weer over de planeet, en bestelbusjes rijden achter elkaar aan om de verschillende bestellingen af te leveren. Weinig efficiënt en helemaal niet verantwoord. Daarnaast merken steeds meer internetwinkels dat een fysieke aanwezigheid niet onbelangrijk is. Ze openen winkels in de grote steden of gaan samenwerken met bestaande ketens.

Aanbod.

Wij zorgen gezamenlijk voor voldoende aanbod, door samen te werken met andere winkeliers, worden de  krachten gebundeld en zorgt u gezamenlijk voor veel meer slagkracht en daadkracht. Investeer gezamenlijk als winkelcentrum en winkelstraten in een online format en budgetteer gezamenlijk uw online marketing strategie.

Op het gebied van inkoop maakt u door samen te werken een slag, u bent niet gefragmenteerd bezig en u kunt een veel groter gezamenlijk budget vrij maken. Om in te zetten om online nog meer zichtbaar te zijn om zodoende consumenten te prikkelen en bij u in de winkel of winkelstraat te laten komen. Om te besteden.

Door samen te werken heeft u een heel groot aanbod en met een goede online marketing strategie, zal de verkoop online maar ook fysiek toenemen!

Als zelfstandig winkelier is het bijna niet haalbaar om met een webshop op te boksen tegen de veel al grote andere aanbieders en verzand men al te vaak in de situatie dat de INDIVIDUELE online marketing kosten totaal niet opwegen tegen de verdiensten.

Online verkopen is niet het doel op zich, de focus blijft fysiek. 

Het doel van “Doe Normaal Koop Lokaal, is mede door het gezamenlijke starten van het online platform, het inzetten van gebundelde social media, online / offline marketing  om uw doelgroep te bereiken en te prikkelen om naar uw fysieke winkel te komen. daar wil men graag kijken, beleven en persoonlijke aandacht van de medewerkers. De consument wil het liefste sfeer en dienstbaarheid ervaren. Een tevreden klant is vaak ook een terugkerende klant.en zorgt voor continuïteit in uw omzet. En uiteraard activiteit in de winkel / winkelstraat.

Clicks zoeken bricks, en daar ligt uw kans!

De samensmelting van online met offline kan ook op lokaal niveau. Zalando gaat u niet bellen en Wehkamp ook niet. Wij wel. Want ons initiatief stoelt op dezelfde gedachte. Online webwinkels halen kracht uit de verbinding met fysieke winkels. En wij zien dat dan lokaal, dus voor Meppel en een straal van 20 kilometer eromheen. Uw kracht zit in de lokale vestiging, uw goede naam en expertise en wij verbinden dat met online informatie, presentatie en verkoop, zonder dat u daar zelf een webshop voor nodig heeft.

Doe mee met “Doe normaal, koop lokaal”.

Met ons initiatief hoeft u geen eigen webwinkel te bouwen, u heeft geen digitale kennis nodig en adwords en ranking worden geregeld. Met “Doe normaal, koop lokaal” verbreedt u uw fysieke winkel met een uitstekende online presentatie. Deze presentatie is gericht op twee dingen, online verkoop en de stimulering om toch even in de winkel te komen kijken. Precies wat de grote jongens nu aan het uitrollen zijn. Met “ Doe normaal, koop lokaal” rolt u dat de andere kant op, richting de lokale winkels.

Advisering en begeleiden van strategie.

Wij kunnen u adviseren en begeleiden naar uw doelstelling en samen met u een stappenplan maken naar uw beoogde toekomstbeeld van uw onderneming.

Wij hebben voor ieder onderdeel expertise in huis, Operationeel  / Financieel, Technisch Development en Online / Offline Marketing strategie. Zodoende kunnen wij samen met u een strategie bepalen waar u aan verdient.

Neem gerust contact met ons op om een afspraak te maken.

Auteur: Frank Wellink / Mark Turksma