Online Ontwikkelingen verandert winkelgedrag, dat vraagt nieuwe manier van ondernemen

Online aanwezig zijn is niet meer weg te denken uit de winkelstraat

Online actief zijn met uw onderneming is niet meer weg te denken in het ondernemen anno 2017. Een informatieve website, een webshop of een catalogus / showroom van uw fysieke onderneming is onontbeerlijk en een must have, alleen al om online vindbaar te zijn. Om zodoende klanten te trekken naar uw winkel De consument moet wel weten dat u aanbod heeft en dat u gevestigd bent in een gemeente of stad. En zal moeten worden geprikkeld door uw online presentatie. Zich uitgenodigd te voelen en om de bereidheid te hebben om uw winkel te bezoeken en om daar aankopen te doen.

Waar in onderscheidt u zich nog in de markt met uw fysieke winkel en online presentatie nu? ten opzichte van andere aanbieders?

Het merendeel van de bezoekers in de winkelstraat waar een winkelier gevestigd is, heeft zich al online georiënteerd. De “klant” kent meerdere merken en weet veel over de specificaties van uw product. Door zich online te oriënteren en te zoeken naar alle gewenste informatie, komt men als het goed is uit bij uw onderneming / winkel. ” Maaris dat ook zo? “

Is uw online aanwezigheid  / presentatie onderscheidend en persoonlijk?, straalt het uit wat u voor ogen heeft? Doet het de bezoeker / consument besluiten om naar uw winkel te komen of via een webshop van u bij u te kopen.

Online verkopen hoeft niet het doel op zich te zijn

Het doel van een website, het inzetten van social media, zijn marketing instrumenten om uw doelgroep te bereiken en te prikkelen om naar uw fysieke winkel te komen. daar wil men graag kijken, beleven en persoonlijke aandacht van de medewerkers. De consument wil het liefste sfeer en dienstbaarheid ervaren. Een tevreden klant is vaak ook een terugkerende klant.en zorgt voor continuïteit in uw omzet. En uiteraard activiteit in de winkel / winkelstraat.

We zijn Online maar wat nu?

Nu gaat het beginnen maar waar moet u beginnen?. Vaak is over het Online Actief zijn onvoldoende nagedacht door de ondernemer / winkelier en zijn dienstverlenende partij. 1 ding heeft men over het hoofd gezien en onderschat. Voor de opkomst van Webshops en online shoppen. Was een website / webshop er gewoon bij, men was zichtbaar op internet, met allerlei informatie over de winkel en of onderneming.

Het gaat nu veel verder Online Actief zijn als ondernemer moet geïntegreerd zijn in uw ondernemersplan en moet zodanig worden gebudgetteerd dat daar ook personeel voor wordt vrijgemaakt en wordt ingezet. Het komt nog erg vaak voor dat er wordt geïnvesteerd in een mooie website / webshop, die na lancering binnen een bepaalde tijd “slapend” is geworden. Er wordt onvoldoende tijd / aandacht en budget aan besteed. Met alle gevolgen van dien.

Om resultaten te behalen in uw fysieke winkel heeft u personeel nodig, dat geldt ook voor online ondernemen.

Als er geen uren worden gebudgetteerd in en voor uw online ondernemen of activiteiten. Dan blijft u investeren in een bodemloze put en weet u bij voorbaat al dat verwachte resultaten niet worden behaald.

Juiste waarde meegeven

Online ondernemen moet een onderdeel zijn van uw bedrijfsplan en is een rode draad door uw ondernemersactiviteiten heen. Geef de juiste waarde mee aan uw bedrijf, geef de juiste waarde mee aan uw personeel, geef de juiste waarde mee aan uw bedrijfsuitstraling, geef de juiste waarde mee aan uw dienst of product.

Aanbod

Zorg dat u voldoende aanbod heeft als u online gaat met een webshop, ga samenwerken  met andere winkeliers, bundel de krachten en zorg voor gezamenlijke slagkracht en daadkracht. Investeer gezamenlijk in een online format en budgetteer gezamenlijk uw online marketing strategie.

Op het gebied van inkoop maakt u al gezamenlijk een slag, u bent niet gefragmenteerd bezig en u kunt een veel groter gezamenlijk budget vrij maken. Om in te zetten om online nog meer zichtbaar / zichtbaar te zijn om zodoende consumenten te prikkelen en bij u in de winkel of winkelstraat te laten komen. Om te besteden.

Door samen te werken heeft u een heel groot aanbod en met een goede online marketing strategie, zal de verkoop online maar ook fysiek toenemen.

Als zelfstandig winkelier is het bijna niet haalbaar om met een webshop op te boksen tegen de veel al grote andere aanbieders en verzand men al te vaak in de situatie dat de INDIVIDUELE online marketing kosten totaal niet opwegen tegen de verdiensten.

Strategie bepalen of wijzigen

Voordat u ook online gaat ondernemen of aanwezig wilt zijn middels een presentatie is het noodzakelijk om daar een plan / strategie voor te maken. Om zodoende al van te voren te kunnen inschatten of een Investering in online wel haalbaar is en  het juiste rendement oplevert.

Niet voor iedere winkelier / ondernemer is online gaan met een webshop gegarandeerd succes. Meerdere factoren zijn van invloed op het geheel.Waaronder: soort product, doelgroep, prijsstelling, aanbod concurrentie, marge en uiteraard uw budget en personeel.

Voldoende kansen

Er zijn nog voldoende mogelijkheden en kansen! leg uw focus op lokaal en regionaal en doe dat samen met uw mede winkeliers / ondernemers. Zorg er samen voor dat er in de regio wordt besteedt zowel online maar des te meer fysiek. U maakt dan ook kans op meer terugkerende klanten en kan veel meer aan klantenbinding doen. En het mooie van alles traffic, beleving en bedrijvigheid in de winkelstraat en in uw winkel. Dat wilt u toch ook?

Advisering en begeleiden van strategie

Wij kunnen u adviseren en begeleiden naar uw doelstelling en samen met u een stappenplan maken naar uw beoogde toekomstbeeld van uw onderneming.

Wij hebben voor ieder onderdeel expertise in huis, Operationeel  / Financieel, Technisch Development en Online / Offline Marketing strategie. Zodoende kunnen wij samen met u een strategie bepalen waar u aan verdient.

Neem gerust contact met ons op om een afspraak te maken.

Auteur: Frank Wellink